Digitalizācija transformē piegādes ķēdi

Digitalizācija transformē piegādes ķēdi

Carglass ievieš Easy WMS savā noliktavā Slovēnijā un pārveido darbību deviņās citās noliktavās

Carglass

Uzņēmums Carglass, kas specializējas automobiļu logu remontā, nomaiņā un atkārtotā kalibrēšanā, savā noliktavā Slovēnijā ir uzstādījis Mecalux sistēmu Easy WMS. Uzņēmums tagad var precīzi uzraudzīt 8000 noliktavā esošo SKU vienību un optimizēt uzglabāšanas un pasūtījumu komplektēšanas uzdevumus.

Belron (Carglass®): labākie pakalpojumi autovadītājiem

Carglass, kas ir daļa no Belron grupas, ir vadošais uzņēmums jebkura zīmola, modeļa vai ražošanas gada automašīnu logu remonta, nomaiņas un atkārtotas kalibrēšanas jomā. Tā prioritāte ir pēc iespējas labāk risināt klientu problēmas, remontējot transportlīdzekļu stiklus, nevis tos nomainot, lai ietaupītu laiku un naudu.

  • Dibināts 1897. gadā Keiptaunā, Dienvidāfrikā
  • Starptautiskā klātbūtne: 40 valstis
  • Darbinieku skaits: 27 000
  • Klientu skaits gadā: 14,9 miljoni

IZAICINĀJUMI

  • Optimizēt Carglass piegādes ķēdi Slovēnijā.
  • Optimizēt uzglabāšanas un pasūtījumu nosūtīšanas uzdevumus.
  • Novērst pasūtījumu komplektēšanas kļūdas.

RISINĀJUMI

  • Programmatūra Mecalux Easy WMS.
  • Personalizēti komplektēšanas plaukti automašīnu logu uzglabāšanai.

IEGUVUMI

  • Precīza 8000 SKU vienību kontrole un transportlīdzekļu stiklu klasifikācija pēc zīmola un sērijas numura.
  • Deviņu noliktavu reorganizācija Slovēnijā un klientu apkalpošanas uzlabošana.
  • Kļūdu samazināšana pasūtījumu piegādē remontdarbnīcām.

“Mēs vēlējāmies digitalizēt savu loģistikas infrastruktūru, jo noliktavas uzskaites vienību skaits pastāvīgi pieauga, un kļuva grūti tās visas kontrolēt,” stāsta Dejans Šeruga, Carglass ģenerāldirektors Slovēnijā. Transportlīdzekļu logu remonta un nomaiņas uzņēmums apzinājās, ka noliktavas digitalizācija ir labākais veids, kā paātrināt darbības un izvairīties no krājumu iztrūkuma.

Uzņēmums Carglass ir aprīkojis savu 600 m² lielo centrālo noliktavu Celjē (Slovēnijā) ar Mecalux noliktavas pārvaldības sistēmu Easy WMS ar mērķi pārvaldīt 8000 SKU vienību un optimizēt visas darbības. Šeruga stāsta: “Easy WMS organizē visus procesus – no preču saņemšanas un uzglabāšanas līdz pasūtījumu sagatavošanai un nosūtīšanai.”

No vienas puses, digitalizācija, izmantojot Easy WMS, palīdzēja uzlabot noliktavas darbību. No otras puses, tas motivēja uzņēmumu reorganizēt visu piegādes ķēdi. “Mēs nolēmām uzstādīt Easy WMS noliktavā Celjē, jo pēc tās analīzes uzskatījām, ka tai jābūt centrālajai noliktavai, kas apgādās pārējās trīs, kā arī mūsu deviņas remontdarbnīcas Slovēnijā,” stāsta Šeruga.

Noliktava ir aprīkota arī ar komplektēšanas plauktiem, kurus Mecalux izstrādāja, lai tajos izvietotu automobiļu logus, kas ir pienācīgi aizsargāti un marķēti.

Manuālās loģistikas izaicinājumi

Iepriekš Carglass visas savas loģistikas darbības organizēja, izmantojot VASCO ERP (uzņēmuma resursu plānošanas) sistēmu. Uzdevumu veikšanai operatori izdrukāja papīra lapu, kurā bija norādīti sagatavojamie pasūtījumi vai SKU vienības, kas nepieciešamas katra pasūtījuma izpildei. Tomēr šai darba metodei bija arī savi trūkumi.

Pirmkārt, pastāvēja ievērojams risks pieļaut kļūdas, un šo risku uzņēmums bija apņēmies novērst. Dažādi automašīnu stiklu veidi ir īpaši līdzīgi, un tie visi ir apzīmēti ar īpaši garu un sarežģītu kodu. Dažkārt operatori remontdarbnīcām nosūtīja nepareizas stikla detaļas, tāpēc tās nācās atgriezt un nosūtīt papildu pasūtījumus. Tas izraisīja kavēšanos un klientu sūdzības.

Attiecībā uz preču pārvaldību uzņēmums bija pilnībā atkarīgs no operatoriem. Saņemot pasūtījumus, šiem darbiniekiem tie bija jāpieraksta uz papīra un pēc tam jāievada ERP sistēmā. “Viens no manuālās pārvaldības trūkumiem bija tas, ka darbinieka prombūtnes gadījumā varēja rasties pakalpojuma sniegšanas kavējumi,” stāsta Šeruga.

Vēl viena problēma, ko Carglass vēlējās atrisināt, bija organizācijas trūkums uzglabāšanas un pasūtījumu komplektēšanas uzdevumos. Preces tika uzglabātas jebkurā vietā, kas nozīmē, ka operatoriem bija jāapstaigā visa ēka, lai atrastu attiecīgo SKU. “Tā bija īpaši neproduktīva dinamika, kas radīja papildu izmaksas,”stāsta Šeruga.

Taču īstais kritiskais punkts bija krājumu pārvaldība. Šeruga stāsta: “Tā bija katastrofa.” Visai bieži tika novērotas krājumu neatbilstības. Piemēram, pietrūka preču, kurām teorētiski vajadzētu būt noliktavā.

Pasūtījumu nosūtīšana bija vēl viens kritisks punkts Carglass loģistikas darbības. “Katram pasūtījumam mums bija jāizdrukā piegādes pavadzīme, norādot preces, kas jānovieto noliktavā. Kad pasūtījumi bija pabeigti, operatori ievadīja ERP sistēmā atlasītos automašīnu stiklus, lai informētu remontdarbnīcu par gaidāmo sūtījumu,” stāsta Šeruga.

“Mēs apzinājāmies, ka ilgtermiņā tas bija nepiemērots darba veids. Kad 2020. gadā atvērām jauno noliktavu Celjē, mēs nonācām kritiskā situācijā. SKU vienību skaits strauji pieauga, un mēs sapratām, ka būs jāatsakās no manuālas preču pārvaldības,” stāsta Šeruga. Tāpēc Carglass uzsāka noliktavas pārvaldības sistēmas (WMS) meklēšanu.

Digitālās noliktavas sniegtās priekšrocības

Carglass sazinājās ar tehnoloģiju uzņēmumu Špica, lai aprīkotu savu centrālo noliktavu ar modernu noliktavas pārvaldības programmatūru. “Šis ir viens no lielākajiem projektiem, ko Carglass Slovenia ir īstenojis pēdējo gadu laikā, tāpēc mēs vēlējāmies paļauties uz tāda partnera atbalstu, kuram ir nepieciešamās zināšanas un pieredze šajā nozarē. Mēs izvēlējāmies Špica, jo tas ir viens no mūsu valsts galvenajiem tehnoloģiju risinājumu piegādātājiem piegādes ķēdes jomā. Kopā mēs atradām noliktavas pārvaldības sistēmu, kas vislabāk atbilst mūsu vajadzībām. Uzņēmumam Špica ir augsti kvalificēta ekspertu komanda un lieliskas atsauksmes. Viss uzņēmums pilnībā pievērsās projektam, un kopā mums izdevās atrast pareizo noliktavas pārvaldības sistēmu,” stāsta Šeruga.

Špica izanalizēja Carglass prasības un ierosināja uzstādīt noliktavas pārvaldības programmatūru Mecalux Easy WMS, kas spēj precīzi kontrolēt uzņēmuma 8000 SKU vienību, novērst krājumu iztrūkumus un samazināt kļūdu skaitu. “Easy WMS iesaistās visos noliktavā notiekošajos procesos, sākot no preču saņemšanas un to novietošanas uzglabāšanai, līdz pasūtījumu komplektēšanai un automašīnu logu nosūtīšanai remontdarbnīcām,” stāsta Šeruga.

Lai pārraudzītu un optimizētu visus procesus, Easy WMS tika integrēta ar Carglass VASCO ERP sistēmu. Abas programmatūras apmainās ar datiem un informāciju, kas ir būtiska, lai efektīvi pārvaldītu noliktavu un nodrošinātu visu tajā veikto loģistikas darbību rentabilitāti. ERP sistēma, piemēram, informē Easy WMS par pasūtījumiem, kas jāsagatavo, lai tā varētu organizēt operatoru darbu.

Vēl viena no acīmredzamām Carglass digitalizācijas priekšrocībām ir papīra aizstāšana, veicot jebkuru uzdevumu. Operatori pārvietojas noliktavā, izmantojot RF (radiofrekvences) skenerus, kas saņem norādījumus no Easy WMS. “RF skeneri ir īpaši viegli lietojami. Salīdzinot ar iepriekšējām darba metodēm, operatori daudz ātrāk un precīzāk veic jebkuru uzdevumu,” stāsta Šeruga.

Carglass ir novērojis arī būtisku uzlabojumus noliktavas procesos, jo īpaši krājumu pārvaldībā. Katru dienu noliktava no piegādātājiem un Carglass noliktavām saņem lielu skaitu palešu, kas ir nosūtāmas uz citām Carglass noliktavām dažādās Eiropas valstīs (piemēram, Vācijā, Austrijā, Beļģijā un Itālijā). Kad paletes tiek piegādātas, operatori identificē katru no tām, nolasot svītrkodu ar RF skeneriem. Easy WMS izdrukā etiķeti katrai transportlīdzekļa loga detaļai, norādot sērijas numuru, piegādātāja datus un zīmolu. Visbeidzot, katrai stikla daļai tiek noteikta uzglabāšanas vieta, ņemot vērā šos mainīgos. “Ar Easy WMS saņemšanas process ir daudz ātrāks nekā iepriekš. Tas ļāva mums ietaupīt laiku, ko tagad varam veltīt citiem procesiem,” stāsta Šeruga.

Easy WMS arī atviegloja un paātrināja pasūtījumu sagatavošanu un nosūtīšanu. Carglass noliktavas un remontdarbnīcas Slovēnijā pasūta nepieciešamās preces no centrālās noliktavas. Operatori nekavējoties atrod pieprasītos automašīnu logus un pēc iespējas ātrāk tos nosūta. “Pasūtījumu komplektēšana ir daudz dinamiskāka. Mēs vairs nezaudējam laiku, gatavojot nepieciešamo dokumentāciju, proti, kad klients pasūta automašīnas stikla daļu, tā tiek atrasta un nosūtīta uzreiz. Tagad operatori var vieglāk atrast preces,” stāsta Šeruga. Pirms noliktavas digitalizācijas operatoriem parasti bija grūti atrast vajadzīgos automašīnu logus. Tomēr ar Easy WMS tas nav noticis. “Klientu apmierinātība ir uzlabojusies,” stāsta Šeruga.

Easy WMS ne tikai optimizēja Carglass centrālo noliktavu, bet arī tieši ietekmēja visu uzņēmuma piegādes ķēdi Slovēnijā. “Centrālās noliktavas digitalizāciju esam izmantojuši, lai pieņemtu vairākus lēmumus, kuru mērķis ir uzlabot pārējās mūsu noliktavas. Mēs varam maksimāli izmantot pieejamo telpu, par prioritāti izvirzot kārtību un tīrību. Turklāt esam izvēlējušies uzglabāt tikai tos krājumus, kas ir nepieciešami pakalpojumu sniegšanai, pastāvīgi apmācīt savus operatorus un atjaunot savu autoparku,” stāsta Šeruga.

Piegādes ķēdes transformācija

“Neskatoties uz koronavīrusa pandēmiju 2020. gadā, mums izdevās uzlabot peļņas rādītājus salīdzinājumā ar 2019. gadu. Turklāt vēlamies turpināt izaugsmi arī 2021. gadā un turpmāk. Tāpēc esam īstenojuši pasākumus, kas, cerams, palīdzēs mums nodrošināt klientiem labāku servisu,” stāsta Šeruga.

Centrālās noliktavas Celjē digitalizācija ir pirmais solis uzņēmuma piegādes ķēdes optimizācijā. Šī daudzpusīgā, lietotājam draudzīgā un īpaši personalizētā sistēma ir ļāvusi Carglass uzlabot noliktavas procesus un precīzi kontrolēt visas SKU vienības, lai nodrošinātu ātru pasūtījumu piegādi.

Celje noliktavas pārveidošana ir uzsvērusi loģistikas nozīmi uzņēmumam. Tāpat Easy WMS ir ļāvusi Carglass labāk pārvaldīt visas darbības. “Programmatūra ģenerē pārskatus par visu, kas notiek noliktavā. Iegūto informāciju mēs izmantojam, lai analizētu dažādus scenārijus un ieviestu stratēģiskus uzlabojumus,” stāsta Šeruga.

Mecalux programmatūra uzlaboja darbību mūsu centrālajā noliktavā Slovēnijā un nostiprināja visu mūsu piegādes ķēdi. Uzņēmuma digitalizācija palīdzēja optimizēt procesus un samazināt kļūdas preču saņemšanā un nosūtīšanā. Izmantojot Easy WMS, mēs varam rūpīgi kontrolēt 8000 SKU vienību un precīzi zināt, cik daudz krājumu mums ir reāllaikā.

Dejans ŠerugaĢenerāldirektors, Carglass Slovenia

Jautājiet ekspertam