Preču nosūtīšanas zonai jābūt tīrai un sakārtotai

Preču nosūtīšana: posmi un panākumu priekšnosacījumi

18 marts 2025

Viena no noliktavas funkcijām ir preču nosūtīšana. Šī posma mērķis ir nosūtīt klientu pasūtītās preces tā, lai tās tiktu izvestas no noliktavas un piegādātas noteiktajā laikā un nevainojamā stāvoklī.

Preču nosūtīšanas procesā ir dažādi posmi. Lai nodrošinātu sekmīgu iznākumu, ar katru no tiem ir saistīti dažādi uzdevumi. Šajā rakstā pastāstīsim par dažādiem posmiem un paskaidrosim, kā uzlabot šo procesu efektivitāti.

Preču nosūtīšanas posmi

Preču nosūtīšana ir pēdējā darbība ar precēm uzglabāšanas noliktavās. Turpinājumā ir aprakstīti saistītie apakšprocesi.

1. Veicamo piegāžu plānošana

Preču nosūtīšana nav neatkarīgs posms. Tas ir saistīts ar citām noliktavas darbībām. Tāpēc plānošanai ievērojama nozīme. Preču ikdienas nosūtīšanas organizēšana ietver šādas darbības:

  • zināt un apstiprināt, kādi pasūtījumi ir jāsagatavo un jānosūta visas dienas laikā;
  • sakārtot sagatavojamo pasūtījumu sarakstu;
  • sadalīt pasūtījumus pārvadātājiem un norādīt laika intervālus, kuros tiem ir jāpieņem pakas;
  • saplānot iekraušanas platformas noslodzi;
  • nodrošināt nepieciešamo vietu pagaidu uzglabāšanas zonā blakus nosūtīšanas zonai.

2. Preču konsolidācija un šķirošana

Konsolidācijas posms parasti ir daļa no komplektēšanas vai pasūtījumu sagatavošanas procesa. Tomēr, ņemot vērā atrašanās vietu noliktavā un tuvumu nosūtīšanas zonai, to var uzskatīt arī par daļu no kopējā pasūtījumu nosūtīšanas procesa.

Preču konsolidāciju veido preču apvienošana un grupēšana no dažādām komplektēšanas vai noliktavas zonām to turpmākai nosūtīšanai. Parasti šim uzdevumam tiek iedalīta blakus esoša vieta nosūtīšanas zonā.

Protams, preču konsolidācija lielā mērā ir atkarīga no veiktās komplektēšanas veida. Ja pasūtījumi tiek sagatavoti haotiski, pastāv risks, ka sūtījumi tiks aizturēti nosūtīšanas zonā, līdz tiks paņemtas visas tiem piešķirtās noliktavas vienības.

3. Dokumentācijas un gatavības nosūtīšanai pārbaude

Preču nosūtīšana ir pēdējais kontakts starp preci un noliktavu. Šī procesa laikā notiek galīga dokumentācijas pārbaude. Tas novērš kļūdas un nodrošina, ka klienti saņem pasūtīto.

Lai to panāktu, ir jāpārbauda dažādi saistītie dokumenti (preču saņemšanas kvīts, komplektēšanas pasūtījums, piegādes pavadzīme, maršruta karte, transporta pavadzīme u. c.), jāpārliecinās, ka pasūtītās preces ir tās, kas atrodas uz paletes vai iepakojumā, un jāpārbauda visa šī informācija noliktavas pārvaldības sistēmā.

Turklāt ir jāpārliecinās, ka pasūtījuma svars un tilpums atbilst pārvadātāja prasībām, un pēc tam jāmarķē pasūtījums. Visbeidzot, prece tiek iepakota vai iesaiņota (kastēs vai uz paletēm), hermētiski noslēgta un aptīta ar iesaiņojuma plēvi.

Citi uzdevumi, kas var tikt veikti šajā preču nosūtīšanas posmā, ir sūtījumu personalizēšana (piemēram, dāvanu iesaiņošana dažu e-komercijas uzņēmumu gadījumā) un komplektu vai iepakojumu komplektēšana (īpaši izplatīta reklāmas produktu gadījumā).

4. Preču iekraušana

Tagad, kad viss ir sakārtots, pirms paku iekraušanas attiecīgajā kravas automašīnā ir jāveic vēl daži pasākumi:

  • jāpārliecinās, ka piekabe, kas gaida iekraušanu, ir pareizā piekabe;
  • preces jāiekrauj kravas automašīnā, līdzsvarojot kravas. Turklāt piekabei jābūt droši piestiprinātai pie iekraušanas platformām. To parasti veic, izmantojot pārkraušanas iekārtas, piemēram, palešu ratus vai autokrāvējus, un tas jādara īpaši uzmanīgi;
  • jānodod dokumentācija pārvadātājam parakstīšanai.

Jāatceras, ka iekraušanas un izkraušanas procesi rada risku operatoriem. Citādi cilvēki var nokrist vai tikt iesprostoti, vai arī preču pārvietošanas aprīkojums var izraisīt nelaimes gadījumus.

Automātiskās iekraušanas platformas paātrina visu preču nosūtīšanas procesu
Automātiskās iekraušanas platformas paātrina visu preču nosūtīšanas procesu

Noliktavas nosūtīšanas zonas raksturojums

Preču nosūtīšanas zonas izvietojums noliktavas izkārtojumā ir atkarīgs no vairākiem faktoriem, piemēram, no nosūtīšanu skaita, dienā pārvaldīto maršrutu skaita, stundu plānošanas un pat no pašas noliktavas atrašanās vietas (kas ierobežo iekraušanas platformu skaitu vai koncentrē tos noteiktā zonā).

Ir ierasts, ka nosūtīšanu organizē tajā pašā zonā, kur notiek preču saņemšana, blakus platformām, lai ievešanas un izvešanas darbus varētu pārmaiņus veikt dažādos laika intervālos. Šajā noliktavas daļā atrodas iepriekšējas iekraušanas vai pagaidu uzglabāšanas zona. Šī zona var būt vienkārši brīva vieta, kurā novieto iepakojumus vai paletes, vai arī tā var būt aprīkota ar rullīšu konveijeriem, kas optimizē iekraušanas darbības.

Preču nosūtīšanas procesa optimizācijas stratēģijas

Dažas labas prakses piemēri produktu nosūtīšanas procesu optimizēšanai ir šādi:

1. Plānot laiku kopā ar transporta dienestu

Preču nosūtīšanas plānošana vienmēr būs precīzāka, ja jums būs noliktavas pārvaldības programmatūra, kas spēj kontrolēt un organizēt milzīgu informācijas apjomu un vadīt darbinieku komandu ar nosūtīšanu saistīto uzdevumu veikšanā.

Noliktavas pārvaldības sistēma, piemēram, Easy WMS, var sagrupēt pasūtījumus pēc piegādes maršruta, transportlīdzekļa veida, klienta un piegādes prioritātes, kā arī pēc citām kategorijām. Šie parametri tiek konfigurēti programmatūrā atbilstoši uzņēmuma krājumu īpašībām.

WMS arī dod iespēju organizēt pasūtījumus, izmantojot gan statisku, gan dinamisku komplektēšanu. Pirmajā gadījumā organizēšana notiek katras darba maiņas vai dienas sākumā, izmantojot tādas metodes kā, piemēram, viļņveida komplektēšana). Runājot par dinamisku organizāciju, komplektēšanas un nosūtīšanas darbības tiek pielāgotas, kad tiek saņemti jauni pasūtījumi.

2. Standartizēt un vienkāršot dokumentu pārvaldību

Viens no būtiskākajiem preču nosūtīšanas posmiem ir dokumentu pārbaude un pārvaldība. Šī posma mērķis ir sasniegt nulles kļūdu līmeni, ko veicina:

  • Noliktavas marķēšanas un dokumentācijas noteikumu integrācija ar pārvadātāja noteikumiem: tas pilnībā optimizē procesu un atvieglo datu apstrādi. Easy WMS gadījumā, izmantoot programmatūras moduli Multi Carrier Shipping (Vairāku pārvadātāju piegāde), var, piemēram, drukāt etiķetes, kas ir saderīgas ar lielāko transporta aģentūru sistēmām. Tā var arī piešķirt katram iepakojumam izsekošanas numuru tieši no noliktavas.
  • WMS izmantošana ar automātiskām palīgierīcēm: piemēram, balss komplektēšana, ko operatori izmanto, lai ar abām rokām iekrautu paletes un kastes un ātrāk apstiprinātu iepakojumus. Turklāt WMS sistēmai ir dubultas pārbaudes iespēja, lai pēc iespējas samazinātu cilvēka kļūdu iespējamību.

3. Novērtēt automatizācijas iespējas preču nosūtīšanas procesā

Nosūtīšanu var automatizēt, izmantojot:

  • Konveijerus pagaidu uzglabāšanas vai iepriekšējas iekraušanas zonā: lai racionalizētu palešu iekraušanu kravas automašīnās, parasti tiek uzstādīti rullīšu konveijeri. Šāda veida konveijeriem ir bremžu rullīši, kas uztur nemainīgu slīdēšanas ātrumu nodrošinot kravas stabilitāti.

  • Automātiskās iekraušanas un izkraušanas platformas: tās palielina ātrumu, taču, lai tās ieviestu, ir jāstrādā ar saderīgām kravas automašīnām. Šāda veida automatizācijas piemērs ir noliktava, ko Mecalux projektēja uzņēmumam Grupo Siro Spānijā.
  • Automātiska preču identifikācija ar viedajām etiķetēm: šāda veida identifikācijas mikroshēmu milzīgā priekšrocība – iespēja īpaši ātri nolasīt ar katru kravas vienību saistīto informāciju. Viedās etiķetes novērš nepieciešamību tieši skenēt etiķeti ar RFID termināli. Tas uzlabo preču pārvaldību noliktavā, jo vienmēr ir zināma preču atrašanās viets. Preču nosūtīšanas gadījumā informācija tiek apstiprināta un nosūtīta sistēmai, izmantojot kontrolpunktus, kas atrodas pie dokiem. Tādējādi operatoriem vairs nav jāveic šis uzdevums.

Sadalīt noliktavas darbības atsevišķos procesos ir sarežģīti, jo visas šīs darbības ir savstarpēji saistītas. Tāpēc, vienmērīga, bez kļūdām veikta preču nosūtīšana lielā mērā ir atkarīga no tā, cik labi tiek pārvaldīta katra no noliktavas zonām. Ja šajā procesā rodas problēmas, sazinieties ar mums: kāds no mūsu tehniskajiem speciālistiem palīdzēs jums noteikt vājās vietas un rast atbilstošus risinājumus.